torsdag 5. april 2012

Skjærtorsdag, en ubeskrivelig dag :)

Det kan ikke legges ord på hvor DEILIG det er med FERIE!! Ingen alarm for å våkne til et viss tidspunkt, ingen planer... kun FERIE.
Etter en god frokåst spilte jeg kortspill, amerikaner, sammen med pappa og kjæresten min. Gjett om jeg hadde gode kort, å vant ;)


Så gode kort hadde jeg vell ikke, men kanskje nesten ;)


Senere utpå dagen var jeg på besøk hos noen slektninger der jeg faktisk ble servert middag.
Der fikk jeg faktisk servert ribbe med tilbehør. Det er jo kjempe godt, å med den snøen vi har her i trøndelag så ble det ikke så merkelig heller i grunn.
Her ser dere det som ble igjen, så derfor ser det kanskje ikke så veldig flott ut på fatet, men det smakte utrolig godt.


Nå som jeg er hjemme, like utenfor Hitra og Frøya, så er det utrolig koselig å komme hjem. Folk som bor her setter så stor pris på at vi som har flyttet fra øya kommer hjem til slike høytider som påske. På hjemplassen min er det ofte ting som skjer når det er høytider, å fint lite ellers. Derfor er det gøy å kan være med på det som skjer her i påska. Der treffer man folk man ikke ser mer enn 1 -3 ganger i året eller flere år i mellom også. Så om du kommer fra en liten plass, så skjønner du kanskje hva jeg snakker om.


Basar med "årer", (som det heter) og kan vinne premie om dine tall blir ropt opp. Kaffe og kaker, underholdning med sang m.m




Det er kjempe koselig at de klarer å samle folket sammen og at de klarer å holde ting i gang på en så liten øy som dette.
Guttern her ser ut til å like dette i alle fall.




Håper dere alle har en fin påske så langt. Kanskje det er noe festligheter?
Her nyter jeg et glass rødvin og det unner jeg meg virkelig nå.




Fortsatt en fin påske til dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar