tirsdag 3. april 2012

En fin start på dagen med litt egenpleie :)

I dag ringte alarmen kl 07.00, altså en time siden. Måtte opp i rett tid for å pakke siste rest siden jeg skal starte min påskeferie i dag kl 15.00 og ikke minst få kuret håret og lakkert litt negler.
Som jeg har nevnt tidligere så jobber jeg som frisør.
Da er det kjempe viktig å ha fine negler og ikke minst ta vare på håret sitt. Jeg har veldig mange, men tynne hårstrå, så det trenger en del fuktighet som de fleste av oss sikkert ikke har vont av ;)

Jeg selv bruker sjampo som bygger opp håret. Det vil si at den inneholder litt fuktighet, men aller mest proteiner. Det ikke alle vet, er at man må vaske håret to ganger fordi sjampoen gjør to ulike ting de gangene. Første gang blir alt av styling og smus renset ut og den andre gangen er det lettere for produktet å trenge inn i håret og gjøre det den skal.

Ikke alle vet forskjellen på kur og balsam. Slik som jeg bruker å variere med en reparerende kur og en fuktighetskur. Alt er avhengi av hva jeg trenger der og da. Kuren har den evnen til å trekke inn dypt i håret og bygge opp, i mens en balsam legger seg uten på hårstrået for å lukke skjellaget. Det betyr at det skal se blankt ut og få kambarheten til bake.




Her ser dere mitt hår, nyklipt.Det vil si, nystusset , max 2 cm vil jeg tro ;p
Men, det er tydelig tørt og litt skadet av farge og glattetang/ krølltang. Mekanisk skade på håret kommer av børster, kammer, stylingjern osv, i mens kjemisk skade er ved farging eller permanent. Derfor trenger jeg som nevnt fuktighet og proteiner. Ca 1 gang i uka er helt greit, men alt etter behov.

Jeg farger og striper håret hver 5 uke, ca. Så da trenger jeg kuring ;)

Hva gjør du med ditt hår? Er det på tide med litt kuring og skikkelig egenpleie? Eller kanskje en klipp?`

Husk at man lever bare en gang. Ta vare på dere selv og nyt livet.
Det gjør i hvertfall jeg :)


GOD PÅSKE!!!




2 kommentarer:

  1. prøvd å legg dæ t som venn men fikk det ikke til... kanskje om du legger til mæ?

    SvarSlett
  2. Jeg har deg på listen min:-)

    SvarSlett