lørdag 21. april 2012

Koslig selskap med latter, mimring og hjemmelaget pizza :)

Dagen i dag har gått med på å besøke slektninger og være hjemme med pappa. Det er ikke så mye man får gjort på en helg. Man vil så gjerne treffe flere og så får man ikke tilbringt så mye tid med hver av dem som man kanskje hadde håpet.
Jeg laget hjemmelaget pizza og fikk besøk av Grethe, søskenbarnet til pappa. Jeg var ikke i tvil om pizzaen fallt i smak heller ;)

                                                                    

Pizzadeig:
1pk tørrgjer
3dl lunket vann
3 ss olivenolje
Hvetemel
Litt salt



Jeg bruker aldri å følge noe spesiell oppskrift. Skal det være hjemmelaget, ja, da skal det være hjemmelaget også ;)


Fyll:
Tomatpurre
Bogskinke i terninger
Kjøttdeig
Revet ost
Purreløk



Når jeg lager pizza så bruker jeg å gjøre min lille vri på den. Ikke at det er så stor "vri", men smaken på pizzaen blir noe helt annet.
Hvis du prøver å legge osten nederst, eller om man bruker tomatpurre, så har man ost over og deretter det pålegget man ønsker. Jeg lover deg, det er MYE bedre.


 Pizzafyll som dette har jeg brukt en del tidligere, men sluttet med det fordi den stjeler så mye av smaken av de andre ingrediensene.




Etter pizza og kos så ble det fortalt masse historier om da jeg var ei lita jente. Jeg var vist ikke så uskyldig og sjenert som jeg selv husker meg som. Jeg var veldig frempå og likte å utforske. Jeg hadde vært på besøk hos farmor der jeg så ei fin dukke som jeg hadde så lyst på. Jeg spurte om jeg fikk den, men farmor sa at hun ville ha den selv.
Da jeg og pappa skulle dra hjem, sa jeg til pappa:
" Du pappa, du må love meg å ikke blir sint på meg" Han svarte med at han ikke skulle bli sint.
"Du må IKKE bli sint, i det jeg sier dette, tar jeg hånden min i ermet på jakka mi og drar frem den lille dukka og fortsatte, jeg stjal dukken til farmor".
Pappa så på meg med store øyne og han klarte ikke å unngå å begynne å le. Pappa ringte farmor da vi kom hjem og fortalte dette. Hehe, jeg må bare le av meg selv. Ei lita utspekulert jente som jeg var...... Merk dere, VAR ;)



Neida, jeg er vell kanskje litt utspekulert nå også, men hvem er ikke det? ;)





-Randi Annette.

2 kommentarer: