tirsdag 17. april 2012

Så ble det bare krøll ;D

I går kom jeg meg ikke hjem før kl 22.00, etter en 12,5 timers arbeidsdag. Så da orka jeg ikke å gjøre annet enn å spise og legge meg, så derfor får jeg ta igjen det tapte nå i stede.
Jeg hadde lovet å ta permanent på min storesøster, Hilde, så det er grunnen til at jeg jobbet noen få timer ekstra. Okei, jeg tok meg veldig lang tid fordi det var jo ikke noe stress siden jeg var ferdig på jobb da jeg startet med permanenten.
Uansett, det var my jobbing. Hun hadde nemlig ikke så kort hår heller.....


HURRA!! Endelig skal vi ta permanent på dette laaaange håret. Det kommer ikke til å ta lang tid, det kommer til å bli lite hår å jobbe med.... NÆÆÆT! Det tok jammen meg tid, men det var greit å jobbe i et rolig tempo også siden det ikke var noe å stresse med. Så plutselig var alt håret rullet opp :)






Det her var et tidspunkt der jeg var kjempe gla. Utrolig, ikke sant?



Da var det bare å ta frem bomull som jeg legger rundt hårfestet slik at ikke oljen skal renne nedover mot huden og øynene. Så påførte jeg permanentolje og deretter permanentkrem.
Kremmen utgjør spenst fra bunnen og oljen skaper ekstra tekstur i lengdene. I og med at hun har så langt og tungt hår, måtte jeg ta begge deler for å i det hele tatt oppnå maksimalt med krøll.
Hadde jeg kun tatt krem, ville det ikke vært mye forskjell. Hos en person med skulderlengde hadde det holdt med bare krem, men det må man vurdere ut i fra kundens ønsker, hårtype og forutsetninger. 


Etter 20 minutter med varme på håret, var det på tide å skylle.
Etter å ha klipt håret en del så hadde jeg i produkter som gir fuktighet til krøllen og styling for å skape en fin krølltegning.



Her har vi ikke gjort så mye med håret enda, men når håret er tørt og med enda mere styling vil hun oppnå et spenstig hår. Det ble ikke afro, ikke krus, men perfekt ;)


FØR
ETTER
         










Da jeg kom hjem var det en sulten Jørgen som kom fra fotballkamp. Synd de tapte 0-2 mot Rosenborg 3, men jeg fikk uansett smake av denne. Ja, jeg er bevist i mine valg når det gjelder mat, men come on, jeg spiste tross alt litt sushi da jeg ordnet min søster på håret. Å ikke glem, det er jujitsu trening i kveld, så da har jeg ikke så veldig dårlig samvittighet heller ;)




Ha en hårfin dag folkens!




-Randi Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar