fredag 13. april 2012

Fredag den 13

Ja, da ble det hårfarge i håret. Masse folier, mørke/lyse striper og en mørk bruntone i etterveksten. Heldigvis har jeg liten tro på slike dager som <<fredag den 13>> . Skrekk og gru. Nei, men håret ble ikke så verst altså. Meget godt fornøyd må jeg si.
Jeg har funnet ut at det er utrolig kjekt med en farge i bunn som er på samme nyanse som min naturlige farge, slik at jeg kan gå 5 uker uten å farge håret. For dere som farger håret hver mnd, vet godt hva jeg prater om her.


Det som er en fordel med å være frisør, er å ha alt så tilgjengelig. Slik som å nappe bryn og slenge på en farge i tillegg er noe som går på 1,2,3 og der jeg jobber får vi dette GRATIS. Så det er kjempe kjekt. Farging av vippper fikk jeg også tid til. Til brynfarge blandet jeg 1cm naturbrun og 0,5cm grafitt. Blandeforholdet som jeg synes er grei, 1cm farge, 8 dråper vannstoff. Noen velger å la bryn og vipper virke i 10 minutter, men personlig bruker jeg 10 minutter på vippper, (sort farge) og 2 minutter på brynene. Jeg synes det er finest når det ser naturlig ut og ikke påtegna bryn med blyant, så det er derfor jeg velger å farge enn å tegne med blyant. Men, hver sin smak :)

Vil uansett anbefale alle å få litt farge på bryn og ikke minst vipper til sommeren. Det er genialt å slippe maskara når man bader mye for eksempel i syden.




Etter å ha fått en kjempe fin hårfarge og vippe/brynfarge, så kan helga bare komme. Selv om jeg har arbeidshelg så er det noe med det å jobbe på lørdager. Jeg synes det er helt greit. Man merker på kundene at det er helg og det er også kjempe masse å gjøre. Jeg elsker jobben min. Det å treffe så mange hyggelige mennesker, det å se forandringer fordi du gjør et håndtverk som gleder andre mennesker. Det er en kjempe god følelse.
Siden en av mine kollega har jobbet i salongen i 5 år, ja, 5 år akkurat i dag på selveste, <<fredag den 13>>, så fikk vi kake som hadde enormt til innhold. Sjokomousse med marengs og cremebruleè. Skal sies den var bra mektig. Men trøstet meg med at det var mørk sjokolade, kakao og mandler i kaken. Ikke KUN skikkelig usunt... Eller ;)




Hvordan har dagen din vært da? Er du en person som er overtroisk?! Kanskje det har skjedd noe helt forferdelig, eller noe helt fantastisk?

Ha en fortreffelig kveld

-Randi Annette-

7 kommentarer:

  1. Du vart kjempefin på håret snuppa. :) dein kaka der såg jammen go ut å ja! :D glede mæ te å treff dæ om mandan! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det :) Ja, jeg ble skikkelig kvalm av bare halve kakestykket ;) Den var veldig god.

    SvarSlett
  3. sjokoladedrøm namnam
    anniken har feiret 10 års dagen sin i dag =) 7 jenter var det her...ha en fin helg

    SvarSlett
  4. Så koslig å høre. Ha en fin helg dere også.

    SvarSlett
  5. Kjempe flott farge te dæ :)hørtes deilig ut med en liten "spatime" pg få fiksa opp litt.

    SvarSlett
  6. Kjempe flott blogg du har Rae <3 :D Artig å lese!

    SvarSlett
  7. Det er utrolig godt å stelle seg på håret ja:-)

    Tusen takk Ingrid. Gjør et tappert forsøk;-)

    SvarSlett