lørdag 28. april 2012

Da var det min tur å by meg ut på en budrunde :)

Nå er det en stund siden sist jeg har blogget. Det skyldes at jeg har hele denne uken vært på visninger. En på mandag, onsdag og en på torsdag. Jeg oppdaget at den på onsdag var bedre enn den på mandag, men den jeg så på torsdag, DEN SLO KAKA! Den var bare helt meg og helt perfekt.
Sentralt, med balkong med sol fra klokka 12-18, (perfekt, spør du meg), stor stue og nye vindu, nytt bad.. Ja, den kunne ikke ha vært bedre.

Jeg fikk spørsmål om jeg ville legge inn bud, men jeg sa jeg skulle tenke litt mere på det. Selvsagt ville jeg ha den, men samtidig så kan jeg ikke trekke budet jeg har gitt dersom jeg angrer. Dessuten er det kjempe viktig å lese nøye igjennom opplysninger osv.
Men dagen etter våknet jeg kl 06.00 og dro til banken kl 09.00 for å legge inn et bud. Klarte ikke å sove igjen så jeg lå våken til jeg skulle stå opp kl 08.30.
Leiligheten lå da på 1.150 000 kr. Jeg satt seriøst nesten i 50 minutter å fyllte inn opplysninger og det budet jeg skulle legge inn. Jeg har ikke kjent på slike følelser siden jeg traff min største kjærlighet. Det var en milliard sommerfugler i magen og jeg var nervøs og spent.
Så da var det bare å ta steget å levere den inn og få budet sendt.


Jeg la inn bud på 1.225 000. Tenkte først med 1.200 000, men tenkte at de andre kanskje følte det ble fort høyt og kanskje "skremt vekk" ;p
Telefonen ringte igjen og da var budet på 1.250 000. Da la jeg inn et nytt bud på 1.275 000.
Så fikk jeg vite at budet lå på 1.300 000. Da svarte jeg at jeg skulle vente med å legge inn bud. Hadde nesten 2 timer på meg så ville heller høre hvordan det gikk i ca 30 minutter før jeg la inn bud.
Så ringte telefonen og da var vi ikke bare 4 med, men 8 stk og det nye budet var nå på 1.400 000. Da trakk jeg meg. Leiligheten ble solg til slutt på 1.500 000.

Jeg var jo forberedt på at jeg ikke skulle få den, men jeg ble skikkelig lei meg. Jeg trodde jeg hadde en sjanse, hvertfall en liten en.
Men, jeg fikk ærfaring og vet hva jeg skal se etter og hva jeg skal være skeptisk til. Utrolig spennende, men skikkelig tøft på mange måter også.

Men kanskje jeg finner noe og vinner en budrunde. Hvem vet?
Er du selv på leting etter å kjøpe eller har du opplevelser med å legge inn bud?
:)
Gjerne kom med tips eller fortell om dine opplevelser.

Ha en fin lørdagskveld :)


-Randi Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar