fredag 20. april 2012

Kjøp av leilighet i Trondheim pågår :)

Jeg må bare fortelle hvor utrolig gla, stolt og gira jeg er. Som de fleste av dere vet så er det å kjøpe seg egen leilighet en stor invistering. Ikke nok med det, man må også ha en viss egenandel. De i banken krever at du har en viss sum før du i det hele tatt får tatt opp lån. Jeg synes det er skremmende hvor mye de forventer av unge mennesker den dag i dag, men de har vell en viss peiling.







Jeg tenker ofte på de som har fått barn i tidlig alder. Ikke fått mulighet til å fullføre skolen eller bare droppet av. De har jo skaffet seg selv en del studielån og kanskje ikke hatt muligheten til å spart noen kr for å invistere i noe så stort som leilighet.

Selv er jeg kjempe stolt over at jeg har spart i så mange år og vært fornuftig i valg. Mange har påpekt at det er kjempe lurt å kjøpe seg bil siden jeg tok lappen 14 januar 2011. Selvfølgelig har jeg vært flinkere til å rygge med bil enn det jeg er i dag, (dvs ut av parkeringsplasser osv), om jeg hadde bil og deretter fått mye ærfaring. Men nå som jeg er på utkikk etter å kjøpe alene uten kausjonist og har kun hjelp av meg selv, er jeg glad for at jeg ikke lot meg bli revet med. Det å kjøre bil er ikke noe stress, det er værre med parkeringsplasser ;p HAHA!! Men det er sant da.


Neste uke, mandag og onsdag skal jeg på to ulike visninger like ved sentrum. Det å gå til jobb på 10-20 minutter fremfor å ta bussen hadde jo vært kjempe greit.


Hva mener du? Er det for store krav til unge mennesker som ønsker å komme seg inn på boligmarkedet?
Jeg blir litt sjokkert når jeg hører om hvor mye de forventer av oss. Men det er vell noe i det.. Kanskje.. Hva tror du?

Hvem drømmer ikke om en "drømme-leilighet" ?!




-Randi Annette-

3 kommentarer:

  1. ja, off....vet ALT om det å ikke komme seg inn på boligmarkedet. Vi har ville kjøpt oss noe eget i mange år, men ikke hatt mulighet pga at vi fikk barn såpass tidlig :) Vi har søkt om lån og fikk bare latterlige tilbud tilbake som vi ikke fikk kjøpe et dukkehus for engang. Men nå fikk vi endelig lån rett før jul, og fikk kjøpt oss hus....og det er døds godt med større plass...
    Lykke til med husjakt...spennende :)

    SvarSlett
  2. Å, gratulere så masse. Det var sikkert godt ja. Tusen takk, det er kjempe spennende :-)

    SvarSlett
  3. Det er vanskelig. Car på visning, men det var vannskader på badet. Kjedelig altså.

    SvarSlett