torsdag 19. juli 2012

Selvtillit.



Selvtillit er noe vi alle har slitt med på en eller annen måte i livet.
Det kan være mange grunner til dette, men hos de fleste kan grunnen være mobbing, lite oppmerksomhet, at man sammenligner seg selv med venninner/ kjendiser og har ofte negative tanker om seg selv.


Der jeg tror man må starte, er med seg selv personlig.
Mange henger seg opp i hva "de andre" mener om deg. Jeg husker selv at jeg var opptatt av å bli likt. Hvem har vell ikke det?
Det ender ofte med at man kopierer de man omgås sammen med for å bli "godtatt".
Det beste er å få bort de negative tankene og begynn med positive tanker.







Bli glad i deg selv, trekk frem de positive sidene med deg selv og tro på det. Hvis du hører negative ting om deg av enkelt personer så for all del, kvitt deg med de.


Ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort.
Jeg tenker ofte på den gangen jeg ble mobbet fordi jeg hadde litt bølger i håret, fordi jeg hadde små føtter, jeg var ikke lang.
Når jeg tenker på dette så er det jo bare tull.
I dag er jeg ei oppegående jente, er 162 cm høy, 37 str i sko, har langt hår med fint fall. Ja, er ikke noe å si på, synes jeg.
Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut og er stolt over hva jeg har oppnådd.



Det er så rart å tenke tilbake. Hvorfor var man ikke tøff nok til å si i mot eller å si i fra?
Det er der selvtilliten kommer inn.







Trening er til god hjelp. En ting er at man fortere kan oppnå resultater, men også at kroppen vår utskiller endorfiner når vi utsetter oss for fysisk aktivitet. Endorfiner gjør at vi føler oss mye bedre, takler stress og press i hverdagen.
Jeg tenker alltid: 
Hva har jeg å tape? Hva oppnår jeg ved å ta denne sjansen?


Slik burde alle tenke. Ved å lykkes ser man resultater. Det skaper selvtillit og måloppnåelse.
Det å hele tiden sette seg mål er det beste du kan gjøre.
Det er den rette veien til å oppnå suksess! 






-Randi Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar