søndag 13. mai 2012

Nyttårsaften 13 Mai?! :O

På søndag ble det vist kalkunmiddag. For å gjøre historien kortes mulig, så oppdaget jeg at kontakten til fryseren hadde blitt tatt ut og erstattet med en annen. Altså, alt i fryseren var tint, men kalkunen var halvfrossen. Derfor måtte alt av fisk som var der kastes, men kalkunen ble berget.
Så da måtte det bli kalkunmiddag på søndag. Ikke MEG i mot altså ;)

Da ble det satt i gang. kokkelering av en 5kg kalkun på Randi Annette's kjøkken.



Startet med å ta ut posen med alt av.. ja.. gørr?! Mange velger å bruke det som er i posen, men jeg tok bare i bruk beinet og la det i formen med kalkunen.


Smurte kalkunen inn med smør og olje. Drysset på med salt og pepper. Helte vann i bunnen og skjærte opp løkk og hvitløk.



Etter hver 30 min, tok jeg ut kalkunen og smurte den inn med kraften som ligger i formen og krydret litt. Helte på med mere vann.



Da var kalkunen ferdig. Hjemmelagde fløtegratinerte poteter var det Jørgen som sto for i dag. De ble kjempe gode!!



                                            Waldorfsalaten var det jeg som sto for.

I fløtesausen hadde jeg i litt av kraften som lå i bunnen av kalkunen. Det satte prikken over i'en :)




WOlla, dette skal jeg si smakte ;)

Fortsatt ha et godt år i 2012 folkens ;)




-Randi Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar