lørdag 5. mai 2012

Konfirmasjon




Blomster. Kjempe fine blomster. Jeg var nemlig i konfirmasjon i dag. Det var utrolig kos. Masse hyggelige mennesker og ei jente som feiret sin konfirmasjon. I gjennom hele hennes oppvekst har hun vært som en lillesøster for meg. Vi har opplevd masse sammen.




Slik så navnelappene ut. Veldig enkle, men kjempe fine. Selv er det bare 9 år siden jeg selv var konfirmant og årene flyger. Jeg ser at de som er yngre enn meg vokser, men tenker ikke over at årene går for meg også.

Det ble i dag fortalt en del historier om konfirmanten. Hun var jo bare 4-5 år gammel denne gangen da hun og farfar var ved sjøen å lekte. Ja, jeg må si denne er litt på kanten, men jeg må jo bare fortelle.
Farfar skulle gjemme seg og hun skulle lete etter han. I det hun så han sa hun: " Ha du itj gjømt dæ enda, din hestkuk".
Hva kan man si?! Hva skal man gjøre? Kjefte, le, smile... Ja, det er vell ikke annet å gjøre enn å le. Ingen vet hva hun har hørt disse glosene fra. De får jo med seg mere enn vi aner.

Hva med deg? Er det konfirmant i din familie i år?
Jeg skal ikke nevne hvor mye jeg spiste i dag, men det var i alle fall mere enn nødvendig ;)












Håper deres dag ble like fin som min.


-Randi Annette-

4 kommentarer:

  1. Koslig blogg, hyggelig å lese om Mari - skulle så mer enn gjerne vært der! Hørte at du var ansvarlig for frisyre, viktig bidrag, det!
    Ha en hyggelig kveld, Randi Anette!
    Hilsen "tante" Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner godt at du gjerne ville være til stede. Merket meg at du ikke var der. Håret ble fikset, men ble at Rate ordnet det i stede. Slapp det å bli noe stress :-)

      Slett
  2. Man skal alltid spise mer enn nødvendig når kaker blir satt frem :)
    Eller...håper jeg, for min del ;)

    SvarSlett
  3. Ja, det blir for dumt å bare se på ;-)

    SvarSlett